Od prawie 30 lat jestem czynnym zawodowo przedsiębiorcą wyspecjalizowanym w zagadnieniach i specyfice działań wielu branż gospodarki. Bezsprzecznie zdobyłem wiedzę popartą doświadczeniem z różnych poziomów prowadzenia marketingu w firmach polskich i zagranicznych. Jestem praktykiem z wykształceniem technicznym. Od 1990 roku we własnym biznesie. Występowałem jako partner międzynarodowych systemów wsparcia biznesu. W latach 1996 -2003 Korespondent programów Komisji Europejskiej (BRE i BCD). Wciąż polecam (referencje) wybrane firmy polskie do współpracy krajowej i zagranicznej w sferze handlowej, produkcyjnej, technicznej i finansowej.
Z pewnością uważam siebie za prekursora wdrażania pierwszych domen w Polsce. Jestem zwolennikiem wolnego internetu, rozwiązań dla biznesu opartych o otwarte licencje m.in. GPL GNU, MiT. Opowiadam się za nowoczesnym marketingiem internetowym polegającym na optymalizacji zarządzania obiegu informacji i automatyzacji przy jej przetwarzaniu.
Już od liceum byłem nagradzany w konkursach na najlepszą recytatorską prezentację sceniczną prozy i poezji. To obeznanie ze sztuką komunikacji, sceną i widownią; z doświadczeniem dziennikarskim w pracy z mikrofonem i kamerą/aparatem fotograficznym; pozwala mi na łatwe tworzenie, zarządzanie tekstem, wykonywanie zdjęć, obróbkę obrazu i dźwięku w celach nie tylko biznesowych.
Godne uwagi jest to, że zawodowo spełniam się jako kreator wizerunku firm. Prowadzę i organizuje szkolenia z technik sprzedaży, negocjacji, wizerunku, pozycjonowania, copywritingu i marketingu internetowego. Posiadam wiedzę i doświadczenie w skutecznym wykorzystaniu narzędzi internetowych (m.in. Google i SEO) z uwzględnieniem kampanii w AdWords i mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, tiktok i inne) a przede wszystkim w optymalizacji budżetów reklamowych. Specjalizuję się w narzędziach Map Google oraz usług Google Moja Firma. Jako przewodnik lokalny „AP Optymalizacja” publikuję zdjęcia, wystawiam opinie i wspieram Street View. Pomagam Przedsiębiorcom pozyskiwać klientów z Internetu. Wspieram lokalną i polską przedsiębiorczość. Tworzę strategie oraz kampanie marketingowe. Działam na rzecz biznesów posiadających pojedynczą lokalizację, jak i podmiotów z wieloma oddziałami. Wdrażam aplikacje CMS, CRM, ERP. Wspieram budowanie relacji B2B krajowych i zagranicznych. Niewątpliwie ostatnie lata rozwoju postępu technicznego skutkują, że prawie codziennie poświęcam kilka godzin na podnoszenie swojego warsztatu.
3. Tworzenie stron na podstawie CMS (dla dowolnej wybranej branży z uwzględnieniem jej oczekiwań); tworzenie sklepów internetowych oraz wdrażanie zaawansowanych systemów zarządzania treścią (CMS).
4. Pozycjonowanie – SEO (ustawianie fraz i słów kluczowych – metatagi); pozycjonowanie polega na stosowaniu dynamicznych i statycznych nowych metod SEO na działające i nowo tworzone strony www. Działania SEO – (ang. search engine optimization) podejmowane są w celu pozyskania i utrzymania jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Założeniem jest, aby kluczowe frazy uzyskiwały wysokie pozycje na stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. W ramach pozycjonowania prowadzona jest optymalizacja kodu źródłowego danej witryny.
5. Analityka działań pozycjonujących – jak np. skuteczność narzędzi pozycjonujących, które powinien używać przedsiębiorca (pełne wykorzystywanie narzędzi internetowych w tym tych z Google); uwzględnia się też w analityce dane pozyskane z analizy wizerunkowej firmy lub danego projektu promocyjno-reklamowego w Internecie.
6. Budowanie wizerunku i poleceń za pomocą Internetu (marketing, pozyskiwanie, kreowanie, polecanie); działania polecające do linków zwrotnych do strony i podstron oraz nacisk na szerokie udostępnianie treści (sharing).
7. Pozyskiwanie Klientów za pomocą narzędzi internetowych (głownie prospektów przez kierowanie działań marketingowych do klientów b2b); tworzenie stron tzw. „Lead pages” itd..
1. Optymalizacja: stron serwisów internetowych (przegląd wstępny SEO, audyt SEO dla strony); budżetu reklam w wyszukiwarkach internetowych i w mediach społecznościowych; procesu biznesowego np. obiegu informacji w firmie.
„Przepływ informacji w firmie jest ważny, ponieważ może prowadzić do bardziej efektywnego podejmowania decyzji. Aby usprawnić proces podejmowania decyzji i wydajnie alokować wydatki marketingowe, potrzebne są liczne cykle optymalizacji. Strony internetowe zapewniają firmom wiele powierzchni do reklamowania się wraz z innymi zasobami dla potencjalnych klientów. Badania optymalizacyjne dostarczają firmie najlepszych informacji na temat skuteczności działań marketingowych. ”
2. Zarządzanie procesem biznesowym w firmie np. określonym projektem lub budżetami reklam np. Ads (Adwords) – tzw. linki sponsorowane; zarządzanie reklamami w Internecie; zarządzanie firmową komórką marketingową.
„Efektywne zarządzanie obejmuje podejmowanie i realizację kluczowych elementów, takich jak decyzje dotyczące budżetu reklamowego, analiza i rozpowszechnianie danych i opinii, promocja obserwujących, dzielenie się wiedzą obserwujących. Zarządzanie ludźmi obejmuje zatrudnianie zwycięzców organizacyjnych w celu osiągnięcia sukcesu organizacyjnego, przekazywania zespołowi informacji zwrotnych i promowania najlepszych wyników. Skuteczne zarządzanie jest niezbędne w marketingu cyfrowym. Ludzie obecnie nie pracują w biurze tak, jak wcześniej: powierzchnie biurowe stają się otwarte i telekomunikacyjne. Ta sytuacja zmienia menedżerów w guru w określonej dziedzinie, w której się specjalizują, z kanałami w mediach społecznościowych, nad którymi muszą stale pracować, aby budować swoją publiczność i lepiej pozycjonować marki swojej firmy. (…) Jednym z kluczowych działań związanych z dobrym zarządzaniem jest dobre alokowanie ograniczonych zasobów firmy w sposób, który ma pozytywny wpływ na personel i działalność. Dobrzy menedżerowie organizują swoje działania dzięki jasnej hierarchii odpowiedzialności i obowiązków wraz z obszarami decyzyjnymi. Wiedza przepływa od wyższego kierownictwa w dół do pracowników przez wyznaczone punkty. ”
7. Pozyskiwanie Klientów za pomocą narzędzi internetowych (głównie prospektów przez kierowanie działań marketingowych do klientów B2B); tworzenie stron tzw. Lead pages itd..
9. Zdjęcia, nagrania video do reklam, wykorzystywanie do budowy stron www, obrazy i infografiki do postów w mediach społecznościowych, przygotowania okładek, biuletynów i bilbordów itp., wywiady i reportaże.
10. Szkolenia (na bazie 25-letniego doświadczenia) z: optymalizacji marketingu internetowego, optymalizacji budżetu reklam w Internecie, zarządzania sprzedażą w internecie, obsługi Klienta indywidualnego i biznesowego, wdrożeń aplikacji i narzędzi internetowych, technik prowadzenia kampanii reklamowych, prowadzenia „Burzy Mózgów” na podstawie własnej unikalnej techniki m.in. w poszukiwaniu nisz inwestycyjnych i rynkowych, itp.
11. Weryfikacja, analiza, wspieranie strategii zarządczych i ochrony danych (przede wszystkim wdrożenie RODO na stronie www i w firmie, dostosowanie strategii marketingowej, całego marketingu w firmie do nowych standardów).
12. Wdrożenie aplikacji CRM/ERP oraz wsparcie z obsługi i zarządzania.
Jako SUKCES uważamy stałe utożsamianie się z celami Klienta.